dinsdag 27 mei 2014

POPPUNK TOP 10: #5

Samen tellen we af naar jouw beste zomer ooit met de POPPUNK TOP 10 aller tijden! Knal ook goedgemutst de zomer in met de beste poppunktracks ooit gemaakt en check elke dag facebook en/of deze website!

Vandaag #5:

1)    Powerspace – Snap Bracelet
(2006), van het album: Houston, we have a party (EP)
Als enige nummer uit deze top 10 heb ik geen idee waar ik ‘m vandaan heb, wie mij hierover getipt heeft of waar ik ‘m voor het eerst gehoord heb. Ooit heb ik ‘m echter gedownload, waarschijnlijk nog via Limewire ofzo. Echter de kwaliteit van deze opname liet te wensen over. Daarom ben ik jarenlang op zoek geweest naar een goede versie. Uiteindelijk kwam ik The kicks of passion tegen, het enige volledige album dat Powerspace (uit Chicago, Illinois) ooit heeft uitgebracht. Snap bracelet staat hier ook op, maar nog altijd was het niet de versie die ik zocht. De ‘originalaufname’, afkomstig van de EP Houston, we have aparty, was namelijk net een tikkie meer uptempo. En dat maakt in dit geval net het verschil tussen een gewoon goede plaat en een klassering in de poppunk top tien aller tijden.    
Na een grondige zoekactie blijken beide versies op youtube te staan. Echter, de ‘Houston-versie’ gaat vergezeld van twee hyperactieve dansende tieners die na een avondje uit nog even lekker loco gaan. De kans is echter groot dat je bij het horen van deze ultiem catchy song zelf ook binnen de kortste keren zo staat te swingen. Ik in ieder geval wel!
Favorite line: 
“We don’t care who finds out, tonight is all that matters right now”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten