vrijdag 23 mei 2014

POPPUNK TOP 10: #9

1    Samen tellen we af naar jouw beste zomer ooit met de POPPUNK TOP 10 aller tijden! Knal ook goedgemutst de zomer in met de beste poppunktracks ooit gemaakt en check elke dag facebook en/of deze website!

Vandaag #9:


Relient K – Be My Escape
(2004), van het album: Mmhmm

Er was eens tijd dat MSN zo’n beetje het hoogtepunt van je bestaan was. Hoe bijzonder was het niet dat je op je computer een bericht kon typen en dat dit vervolgens automatisch verscheen op het scherm van die andere persoon?! Anyway, vraag me niet hoe het kwam maar ooit zat ik regelmatig te chatten met een meisje waarvan ik de naam vergeten ben en waarvan ik al helemaal niet meer weet hoe zij in mijn msn-lijst terecht is gekomen want ik kende haar zeker niet persoonlijk. Desondanks hadden wij een gezellige msn-connectie en wat ik nog wel weet is dat zij mij ooit vroeg of ik misschien Relient K kende. Het nummer Softer to me, van hun titelloze debuutalbum uit 2000, vond zij erg leuk. Wel een aardig nummer vond ik toen, maar echt warm werd ik er niet van.

Hoe warm ik precies van haar werd weet ik eerlijk gezegd ook niet meer. Feit was dat het contact verwaterde, maar  Relient K had zich voor altijd in mijn hersenen en op mijn computer opgeslagen. Jaren later herontdekte ik ze en bleek het niet noemenswaardige bandje van toen een poppunkmachine naar mijn hart te zijn geworden.

De christelijke rockers van Relient K (uit Canton, Ohio), genoemd naar de auto van een van de bandleden, braken in 2004 door in de VS met het bijzonder aanstekelijke en tevens hun beste album Mmhmm. Beetje vreemde titel voor een cd misschien, maar toch dekt het de lading aardig, want alle nummers zijn lekker mee te neuriën. Be my escape wordt beschouwd als de populairste Relient K-track, en dat is volkomen terecht naar mijn mening. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten